Chatten er stengt.
Sjekk våre åpningstider

Betaling med app

I ByGarasjen og KlosterGarasjen kan du parkere med automatisk skiltgjenkjenning, og betale med både Sesam Sesam og EasyPark-appen.

Bergen Parkering var først ute med automatisk skiltgjenkjenning i Bergen i 2015 med Sesam Sesam, og siden den gang har automatiske løsninger tatt over som standard i parkeringsbransjen. Med dette dukker det opp stadig flere nye apper, som i stedet for å forenkle hverdagen, byr på en digital jungel som er vanskelig å navigere. Bergen Parkering skal være best på sentral, trygg og enkel parkering, og vi vil derfor være først til å la kundene selv bestemme hvilken app de vil benytte seg av når de betaler for parkeringen sin. Med dette åpner vi for å betale med EasyPark sin løsning “kameraparkering” også i ByGarasjen og KlosterGarasjen.

Hva skjer hvis jeg har både Sesam Sesam og EasyPark kameraparkering?

Hvis du har aktive avtaler på begge appene, er det Sesam Sesam som prioriteres og belastes.

Hva skjer hvis jeg har EasyPark, ikke Sesam Sesam, men ikke aktivert kameraparkering?

Kameraparkering må aktiveres før man kjører inn i et parkeringshus. Har du ikke aktivert kameraparkering, kan du benytte de andre betalingsalternativene. Det er også mulig å manuelt starte parkering i EasyPark.

Kan jeg bli belastet dobbelt?

Nei, det er kun mulig å matche en parkering med én avtale og én betaling om gangen. Du trenger ikke å frykte doble belastninger.

Koster det noe ekstra å bruke EasyPark?

EasyPark har som standard et påslag på 15%, min kr. 4,- per parkering. Se EasyPark sin nettside for mer informasjon.

Hva hvis jeg har Sesam Sesam men vil heller bruke EasyPark?

Da kan du deaktivere Sesam Sesam-avtalen din. Dette må i så fall skje i forkant av en parkering, det er ikke mulig å gjøre det etter innkjøring. Les mer om det på Sesam Sesam sin nettside.

Kontakt Sesam Sesam

E-post: support@sesam-sesam.com

Chat: sesam-sesam.com

Telefon: 53 69 94 00

Kontakt EasyPark

E-post: kundeservice@easypark.net

Telefon: 23 30 88 80